موسیقی کودک

موسیقی کودک

تمام کلاس های این ماه

این نمونه متن برای گذاشتن در نوشته است.

تاریخزمانمدت زمانکلاس هااستادقیمترزرواسیون

موسیقی کودک

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کودکان در هفت سال آغازین زندگی خود بطرز سریعی در حال رشد هستند بیشترین رشد و تکامل مغز و حواس مخصوصا شنوایی در این دوره اتفاق می افتد توام با این موارد تحولات چشمگیری در زمینه رشد حرکتی ، عاطفی و شناختی آنها رخ می دهد. کودکان در این سنین مخصوصا سنین سه سالگی به بعد مانند اسفنج عمل می کنند و هر چیزی را به سرعت بخود جذب می کنند. این سنین بهترین زمان برای اثرگذاری بر آنها است و هر نوع اثرگذاری پایداری می تواند نقش مهمی در آینده آنها بازی کند. نظر به این موضوع محققین و پژوهشگران حوزه روانشناسی کودک بر تاثیر چشمگیر یادگیری موسیقی و اثرگذاری آن بر مراحل مختلف رشد شناختی ، حرکتی و نیز رشد عاطفی کودکان در این سنین تاکید فراوانی می نمایند. امروزه با تغییرات اساسی در نحوه زندگی کودکان از جمله محدودیت فعالیت های حرکتی ناشی از آپارتمان نشینی ، کمبود وقت گذاری و توجه به موقع در ارتباط با نیازهای واقعی کودکان به دلیل مشغله والدین و … با مسائل و مشکلات جدیدی در این حوزه روبرو هستیم . در این دوره سعی شده با ایجاد یک فضای حمایتی تجربه موفقیت و عزت نفس را در کودکان ایجاد کنیم و کودکان به شیوه ای آزاد و آسان از یادگیری موسیقی لذت ببرند.

کلاس موسیقی کودکان با توجه به نیازهای فردی و گروهی و همچنین براساس سن آنها طراحی شده تا کودکان در محیطی امن زمان کافی برای آشنایی با مفاهیم موسیقی درک آن و همچنین حضور در یک اجتماع کوچک را داشته باشند.آشنایی با مفاهیم موسیقی از جمله نواک (زیر و بمی صداها)، دیرند(زمان و کشش صداها) ، شدت(ضعیف و قوی بودن صداها) ،رنگ و طنین(رنگ و شخصیت صداهای مختلف) با استفاده از فعالیتهای مختلف حرکتی و تمرکزی صورت می گیرد.تلاش می شود تا به رشد خلاقیت و قدرت بداهه پردازی کودکان که در این سنین بسیار بالاست کمک کنیم. این فعالیتها علاوه بر آشنایی کودکان با موسیقی در گذر زمان می تواند موجب بالا بردن تمرکز و توجه و همچنین بهبود مهارتهای حرکتی آنها شود.در این راستا در کلاس از وسایل کمک آموزشی چون طبلک،پرکاشنها،سازهای ارف (زیلوفون، متالوفون، بلز)و فلوت ریکوردر استفاده می شود.یادمان باشد ما بخشی از طبیعت هستیم و به صورت طبیعی رشد می کنیم بنابراین نباید از کودکان انتظار داشت تا زودتر و بیشتر از حد توانشان بدون درک واقعی مفاهیم پیشرفت کنند.

گالری ویدیو