ثبت نام در آموزشگاه موسیقی یا اعتماد به ویدیوهای یوتیوبی؟

فروردین / ۲۹

ثبت نام در آموزشگاه موسیقی یا اعتماد به ویدیوهای یوتیوبی؟

/

امروزه‌ روش‌های مختلفی برای یادگیری موسیقی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به روش خود‌آموزی، یادگیری آنلاین و ثبت نام در آموزشگاه موسیقی اشاره کرد. این روش‌ها آنقدر زیاد است که به جای اینکه متقاضی را خوشحال کند، بدتر او را می‌ترساند!

این امری طبیعی است که شما با منابع زیادی رو‌به‌رو شوید و بترسید! درست مثل اینکه برای امتحان به جای یک کتاب، مجبور به خواندن هشت کتاب مختلف شوید! البته اینکه بخواهید برای یک درس هشت کتاب بخوانید، در تحصیلات تکمیلی طبیعی است.

اما مطمئنا در یادگیری موسیقی طبیعی نخواهد بود! امروزه با یک جستجوی ساده با هزاران منبع یادگیری مختلف رو‌به‌رو می‌شوید. منابعی که گاهی آزار دهنده می‌شوند و شما را گیج و سردرگم می‌سازند.

ویدئو آموزشی خوب است اما همه‌چیز نیست!

اگر بخواهیم یادگیری موسیقی را به دو دسته‌ی کلی تقسیم کنیم،‌ باید به یادگیری موسیقی در آموزشگاه و یادگیری در منزل و با ویدیوهای یوتیوبی اشاره کنیم. روش دوم معمولا به عنوان روش قالب توصیه نمی‌شود. البته تعداد زیادی از متقاضیان یادگیری موسیقی در منزل را ترجیح می‌دهند.

یعنی آن‌ها ترجیح می‌دهند که از ویدیوهای یوتیوبی و آنلاین استفاده کنند تا موسیقی را یاد بگیرد. به این ترتیب نیازی هم نیست که در آموزشگاه موسیقی ثبت نام کنند.

اما آیا این روش، روش مناسبی است؟ آیا فقط با تماشای ویدیوهای یوتیوب می‌توان نحوه‌ی نواختن یک ساز را تمام و کمال یاد گرفت؟ البته این به تلاش و پشتکار شما بستگی دارد.

اما به طور کلی، یادگیری موسیقی با ویدیوهای یوتیوب، مثل یادگیری کنگفو با تماشای فیلم‌های جکی چان است!

اگر فکر می‌کنید با تماشای کنگفوی جکی چان، می‌توانید کنگفو یاد بگیرید، پس دیگر نیازی به خواندن این مقاله نیست. اما اگر به خوبی می‌دانید که این امر امکان پذیر نیست، پس به خواندن ادامه دهید.

چون در ادامه، ما با دلایل مختلف به شما ثابت خواهیم کرد که چرا ثبت نام در آموزشگاه موسیقی از خودآموزی بهتر خواهد بود.

آموزشگاه موسیقی

۱۳ مزیت مهم ثبت نام در آموزشگاه موسیقی

تقریباً همه از موسیقی لذت می‌برند. حالا فرقی نمی‌کند که با گوش دادن به آن باشد یا آواز خواندن و نواختن ساز. اما با وجود این علاقه تقریبا جهانی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که موسیقی را با ویدیوهای یوتیوبی یاد بگیرند. بسیار خوب، این یک اشتباه است.

شما می‌توانید به کمک ویدیوهای یوتیوبی تا حدی با نواختن موسیقی آشنا شوید. ولی متاسفانه یادگیری آن بدون یک مربی امکان پذیر نیست. اگر هم باشد، زمان زیادی را از شما می‌گیرد.

متاسفانه موسیقی مثل زبان‌های خارجی نیست که با روش غوطه‌وری در آن خبره شوید.

چون شما حتی برای نحوه‌ی نشستن و دست گرفتن ساز نیز به راهنمایی جدی نیاز دارید. راهنمایی‌هایی که باعث می‌شود به مفاصل و سایر نقاط بدن شما آسیبی وارد نشود و آن ساز را نیز سریعا یاد بگیرید.

امروزه کلاس‌های موجود جهت یادگیری موسیقی به دو صورت آنلاین و حضوری وجود دارند. پس شما حق انتخاب خواهید داشت. ولی این کلاس‌های آنلاین را نباید با ویدیوهای کوتاه یوتیوبی اشتباه بگیرید.

معمولا کسانی که در یوتیوب چند تکنیک آموزش می‌دهند، بیشتر قصد تبلیغ برای ثبت نام در آموزشگاه‌های موسیقی خودشان را دارند.

در ادامه شما را با فواید مختلف ثبت نام در آموزشگاه موسیقی آشنا خواهیم کرد.

 

۱. آموزشگاه موسیقی شما را از سردرگمی نجات می‌دهد.

حضور در آموزشگاه موسیقی به شما کمک می‌کند تا با فکری سازماندهی شده شروع به نواختن کنید و از سردرگمی خارج شوید. چون یک مربی حرفه‌ای در این زمینه کمکتان خواهد کرد.

۲. مهارت‌های یادگیری شما تقویت می‌شود.

در آموزشگاه موسیقی همیشه به شما در حفظ نت‌های موسیقی سخت می‌گیرند. پس نمی‌توانید چیزی را پشت گوش بیندازید یا همیشه به خودتان آسان بگیرید. در چنین حالتی حافظه‌ی شما نیز تقویت خواهد شد و به راحتی می‌توانید با نواختن موسیقی ارتباط برقرار کنید.

۳. پیشرفت در نواختن همراه با فضایی پویا!

پیشرفت در نواختن موسیقی یکی دیگر از فواید شرکت در کلاس‌های یادگیری موسیقی است. شاید شما شاهد پیشرفت خود در منزل باشید.

ولی اگر مربی و همکلاسی‌هایی نیز در این زمینه داشته باشید، قطعا پیشرفت بهتری خواهید داشت. دیده شدن شما توسط استاد و همکلاسی‌ها یکی از پررنگ‌ترین و مهم‌ترین فواید شرکت در کلاس‌های موسیقی است.

۴. آموزشگاه‌ موسیقی کوتاه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مسیر برای آموختن موسیقی

با ثبت نام در آموزشگاه موسیقی، پس از مدتی کوتاه به دستاوردهای جالبی در این زمینه خواهید رسید. از آنجا که دائما یک مربی در کنار شما خواهد بود و اشتباهاتتان را گوشزد خواهد کرد، پس قطعا در زمانی کوتاه نواختن موسیقی را به خوبی یاد می‌گیرید.

۵. قرار گرفتن در فضای آموزشی به شما انگیزه می‌دهد.

شما نسبت به انجام سایر امور انگیزه‌ی بیشتری پیدا می‌کنید. اگر صرفا در منزل تمرین کنید، شاید دائما همان تمرین و یادگیری را پشت گوش بیندازید. خصوصا اگر شاغل یا دانشجو باشید.

اما در صورتی که در آموزشگاه موسیقی ثبت نام کنید، می‌توانید با خیال راحت‌تری به یادگیری بپردازید. چون مربی و کلاس‌ها در برنامه‌ریزی جهت تمرین به شما کمک خواهند کرد.

۶. استاد موسیقی به شما در شکل‌دهی به استعدادتان کمک می‌کند.

مربی‌ها و استادهای آموزشگاه موسیقی به شما در شکل‌دهی به استعداد‌هایتان کمک خواهند کرد. یک استاد موسیقی نه تنها در آموزش سریع موسیقی کمکتان می‌کند، بلکه سایر استعدادهای شما را نیز پیدا خواهد کرد. برای مثال، شاید او در شما استعداد بالقوه‌ای جهت شرکت در گروه‌های موسیقی مختلف ببیند.

شاید  او از این راه برایتان شغلی پیدا کند. شاید به شما کمک کند که در آینده‌ای دور یا نزدیک، از این راه پول به دست بیاورید و مشهور شوید. این مربی‌ها به شما در رشد فکری هدفمند نیز کمک خواهند کرد.

۷. کارگروهی و همکاری با دیگران به افزایش مهارت‌ گروهنوازیتان کمک می‌کند.

در یک آموزشگاه موسیقی می‌توانید رشد عاطفی را نیز تجربه کنید و همکاری با سایر افراد را یاد بگیرید. این انگیزه‌ی شما جهت تلاش در یادگیری موسیقی را افزایش خواهد داد.

۸. استرستان را کنترل کنید!

شرکت در آموزشگاه موسیقی به شما در کنترل استرس کمک خواهد کرد. اگر برای مدت زیادی فقط خودتان تمرین داشته باشید و نتیجه‌ی تمرینات خود را به کسی نشان ندهید، قطعا در نواختن آن در جلوی جمع با مشکل رو‌به‌رو خواهید شد. اما در صورت شرکت در کلاس‌های آموزشگاهی، دیگر این مشکل را نخواهید داشت.

۹. آموزشگاه موسیقی مخصوص شلخته‌ها

شلخته هستید ولی به نواختن موسیقی علاقه دارید؟ دیگر جای نگرانی نیست چون آموزشگاه موسیقی، به زندگی شما نظم می‌بخشد. از آن‌جا که شما جهت شرکت در آموزشگاه موسیقی باید زمان خاصی را تایین کنید، پس با چالش نظم و انضباط رو‌به‌رو خواهید شد. البته هرچه سن شما در این زمینه پایین‌تر باشد، بهتر است.

۱۰. هم هنرمند باشید هم پول دربیاورید!

هیچ‌کس از پولدار شدن متنفر نیست! درست است که می‌گویند در هنر پولی نیست، اما در هنر موسیقی خلوارها پول خوابیده است. فقط باید در یک آموزشگاه موسیقی معتبر ثبت نام کنید و به کمک اساتید یا همکلاسی‌های خود، به کسب درآمد از این طریق بپردازید.  امروزه صنعت موسیقی بسیار گران قیمت شده است.

۱۱. کار تیمی و آموزشگاه موسیقی

شما قطعا کار تیمی را یاد می‌گیرید. حتی اگر سن و سال بالایی داشته باشید. بسیاری از برنامه‌های آموزشگاه موسیقی مستلزم کار گروهی است.  در این گروه‌ها هنر‌آموز یاد  می‌گیرد که چگونه با دیگران تعاملی سازنده و صحیح داشته باشد.

۱۲. تقویت مسئولیت‌پذیری و ریسک‌پذیری

با شرکت در کلاس‌های موسیقی، مسئولیت و ریسک پذیری را نیز یاد خواهید گرفت. در آموزشگاه موسیقی، شما با چالش‌های مختلفی رو‌به‌رو می‌شوید و در شرایط مختلفی قرار می‌گیرید. چیزی که در منزل و با ویدیوی یوتیوبی اتفاق نمیفتد. شما یاد می‌گیرید که چگونه با ترس خود مقاله کنید و این به شما در رسیدن به موفقیت کامل کمک خواهد کرد.

۱۳. تقویت اعتمادبه‌نفس مهم‌ترین عامل موفقیت یک هنرمند است

 با شرکت در آموزشگاه موسیقی، حتی اعتماد به نفس بالاتری پیدا خواهید کرد. چون همیشه توسط مربیان و همکلاسی‌های خود تشویق خواهید شد و به هیچ وجه در این زمینه مشکلی نخواهید داشت. پس شانه‌هایتان را صاف کنید و مستقیم به سمت یک آموزشگاه موسیقی معتبر راه بیفتید. آینده‌ی درخشانی رو‌به‌روی شما قرار دارد.

سخن آخر

به یاد داشته باشید  که آموزشگاه‌های موسیقی مختلف، کیفیت و امکانات متفاوتی دارند. این هم به محل قرار گیری آموزشگاه هم به شهریه‌ی‌ آن بستگی دارد. اگر شما می‌خواهید از کیفیت آموزشی مطمئن شوید، به آموزشگاه زنگ بزنید. می‌توانید از آن‌ها راجع به کیفیت ابزار آموزشی سوال کنید. همچنین می‌توانین سوابق مربی‌ها و اساتید را بپرسید و رزومه‌ی آن‌ها را بررسی نمایید. در چنین حالتی شما یا فرزندتان از بهترین امکانات آموزشی بهره‌مند خواهید شد. در هر صورت، آموزشگاه موسیقی مهرورزان در کنار شما خواهد ماند و با بهترین امکانات آموزشی، شما را به هدفتان نزدیک‌تر خواهد کرد.

دسته بندی ها:مقالات